SACRUM CONVIVIUM

 

Štirje vokalni, zborovski in vokalno inštrumentalni koncerti v ljubljanski stolnici 2022

 

 

Sakralna glasba v izvedbi domačih, slovenskih in tujih zborov – italijanskih gostov v organizaciji ljubljanskega Kulturno umetniškega društva KUD KDO

 

Franc Križnar

 

 

V jeseni, ki je pred nami, se obeta v Ljubljani nov vokalno oz. vokalno inštrumentalni ciklus SACRUM CONVIVIUM. V ljubljansko stolnico sv. Miklavža je tamkajšnje Kulturno umetniško društvo Kud Kdo in zanj umetniški vodja ciklusa dirigent Stojan Kuret povabilo štiri zbore: dva slovenska in dva italijanska. Poslanstvo vsega navedenega je revitalizacija (kvalitetne) sakralne glasbe od preteklosti do dandanes, naše in tuje središče neke vrste vrhunca zahodne (evropske) civilizacije z različnih vidikov. Ambient ljubljanske baročne stolnice pa bo dodal napovedani muziki še druge interdisciplinarne in multidisciplinarne razsežnosti »vseh sedmih lepih umetnosti;« najmanj kar je: poleg napovedane glasbe še akustiko, arhitekturo, slikarstvo, …, skratka tudi v tem primeru bo šlo za neke vrste enoviti in izjemen duhovni prostor med ljubljanskem Ciril-Metodovim trgom in Dolničarjevo ulico.

Na prvem koncertu (vsakič ob 19.30. uri) se bo 15. okt. predstavil Dekliški pevski zbor Glasbene šole Koper (2005 → z dirigentko-zborovodkinjo Majo Cilenšek (A. Čopi, G. P. d. Palestrina, G. Verdi, G. Faure, A. Pärt, T. Vulc idr.). Brez dvoma gre za prvega od napovedanih spletov pretekle in današnje, evropske in slovenske glasbe. Tudi naslednji zbor Il Calicanto, 29. okt., ki pride v Ljubljano z jugozahodne Italije v bližini Neaplja-italijanskega škornja pa bo pod vodstvom dirigentke Silvane Noschese pel dela avtorjev preteklih dob (T. L. d. Victorie, G. P. d. Palestrine, H. L. Hasslerja, I. Antognonija, M. d. Rolde, F. Mendelssohna Bartholdyja in A. Vivaldija) pa vse do del sodobnih skladateljev, ki so jih podpisali E. Ugalda, O. Gjeilo, U. Sisak, J. Rheinberger, M. Durufle, F. Liszt in M. d. Roid. Na 3., spet »italijanskem« koncertu, bo 12. nov. nastopil zbor Insieme corale Ecclesia nova iz Bosca Chiesanuove- Verone z dirigentom Matteom Valbuso. Slednji bodo nastopili z deli skladateljev C. Monteverdija, in za konec še z oratorijem Jephte (Histroia di Jephte) Giacoma Carissimija. In še zadnji zborovski koncert omenjenega ciklusa. Na njem bp nastopil Komorni zbor Konservatorija za glasbo in balet iz Ljubljane z dirigentom Ambrožem Čopijem 19. nov.  Izvedli bodo izključno nova, moderna dela Slovencev na sakralno tematiko. Podpisali so jih A. Makor, T. Bec, K. Mlakar, M. Kastelic in T. Vulc.

Tako bomo v izvedbah štirih povsem različnih zborov z njihovimi vodji (dirigenti in zborovodji) in v relativno širokem skladateljskem ustvarjalnem diapazonu slišali v ljubljanski stolnici sv. Miklavža (sv. Nikolaja) najrazličnejšo muziko od davnega 16. stol. pa vse do dandanes, v časovnem prerezu torej skoraj 500 let. Širokemu ustvarjalnemu diapazonu skladateljev z dobršnega dela evropskega glasbenega prostora bo sledil prav tak, neke vrste mednarodni zborovski cvetober poustvarjalcev, izvajalcev. Slovenska vokalna glasba bo spet enkrat z ramo ob rami evropeizirana, ali pa evropska slovenizirana?   

 

Prejšnji prispevekPred nevidnim
Naslednji prispevekOb up: kulturni boj